City Insurance, sponsorul principal Stelei și al patrulea asigurator RCA în 2015, are mari probleme financiare. ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară) va declanșa procedura de redresare financiară a companiei care oferă campioanei României 500.000 de euro pe sezon, dezvăluie profit.ro.
ASF a constatat că societatea are nevoie de peste 155 de milioane de lei pentru reîncadrarea în marja de solvabilitate minimă, anunță site-ul mai sus amintit. Mai mult, Dan Odobescu, cumnatul lui Adrian Năstase și directorul general al City Insurance, urmează să fie amendat, după mai multe controale efectuate în perioada 2015 – 2016.
Potrivit sursei citate, după declanșarea procedurii de redresare financiară va fi desemnat un audit financiar și se vor inventaria toate dosarele de daună din evidențele societății. În același timp, sponsorul Stelei va fi obligat să recupereze mai multe împrumuturi acordate societăților afiliate și nu va mai putea acorda noi împrumuturi.
Steaua ia 500.000 de euro pe an de la City Insurance
Problemele financiare ale companiei de asigurări ar putea afecta și Steaua, clubul lui Becali încasând în acest moment 500.000 de euro anual (2,2 milioane de lei) din partea City Insurance. Contractul dintre cele două părți a fost semnat în 2013, după ce nu s-a mai continuat parteneriatul cu casa de pariuri Sportingbet. Așadar, în ultimii trei ani, societatea de asigurări a virat către FC Steaua circa 6,6 milioane de lei. Pentru că relațiile dintre cele două părți au fost dintre cele mai bune, City Insurance a decis să lanseze un site dedicat echipei de fotbal pe care o sponsorizează, www.steaua.cityinsurance.ro, cu scopul de a fi mai aproape de fanii campioanei ultimelor trei sezoane.
Nike, NetBet, Ines, Medsana, DentalMed, Domeniile Ostrov și Shell sunt ceilalți sponsori ai Stelei
City Insurance nu e primul sponsor al Stelei care are probleme financiare
Istoria sponsorilor de pe tricoul Stelei începe în 1988, când firma Ford a pus pe masă o ofertă de 300.000 de dolari. Înțelegerea s-a parafat după ce s-a primit acceptul lui Valentin Ceaușescu, iar jucătorii și-au cusut singuri pe tricouri eticheta cu numele sponsorului chiar înaintea meciului cu Glasgow Rangers, din Cupa Campionilor Europeni. După 1989, „roș-albaștrii” și-au asociat numele în general cu mărci de prestigiu precum Philips, Dialog și BCR.
Interesant este, însă, că foarte mulți dintre sponsorii Stelei de după 1990 au dat de necazuri din diverse motive. Bancorex, cea mai mare bancă din România în anii ’90, a fost căpușată și falimentată de politicieni și afaceriștii conectați cu aceștia. Rafinăria RAFO, care plătea, acum aproape un deceniu, un milion de euro pentru a fi prezentă pe tricourile Stelei, a fost falimentată și distrusă complet de afaceriști și politicieni români și străini. Domo a apărut pe spatele jucătorilor steliști în 2014. În toamna lui 2015 a intrat în insolvență.
Alți parteneri au renunțat la contractele cu Steaua din cauza nerespectării unor clauze din înțelegere. Este cazul casei de pariuri Sportingbet, care a plătit 750.000 de euro pe sezon, dar n-a mai dorit să prelungească parteneriatul.
Cei mai importanți sponsori ai Stelei din ultimii 20 de ani:
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER